Tematy kompleksowe, wiersze, piosenki, gr. IV

Opublikowano: 2022-11-03 19:16, Numer artykułu: 59512 , Autor: A.Dobiecka

Piosenka „Na łące”
1.Na zielonej łące zabawa niebywała,
stonoga aż wypieków na buzi dostała.
Z chrabąszczem na trawie wywija piruety,
biedronka nie chce z żukiem zatańczyć niestety.

Ref.:

Bzyk-bzyk-bzyk, bzyk-bzyk-bzyk – biedronko moja miła,
bzyk-bzyk-bzyk, bzyk-bzyk-bzyk – z kim byś zatańczyła?

2.Na zielonej łące zabawa doskonała,
biedronka wnet do tańca pająka wybrała,
lecz biedak się speszył, splątały mu się nóżki,
przykleił się do sieci i uwolnił muszki.

Ref.:

Cyk-cyk-cyk, cyk-cyk-cyk – biedronko moja miła,
cyk-cyk-cyk, cyk-cyk-cyk – z kim będziesz tańczyła?
3.Na zielonej łące zabawa wyśmienita,
motylek z żukiem tańczy tango, choć już świta.
Tańczą osy, bąki, mróweczek nikt nie zliczy,
biedronka sama w kącie, swoje kropki liczy.

Ref.:

Wiersz „Wyprawa pewnej biedronki”

Magdalena Wójcik
W ciepły, długi dzień majowy,
gdy nad łąką słońce grzało,

pewna śliczna biedroneczka wyruszyła w podróż małą.

Nic nikomu nie mówiła,

tylko plecak wzięła spory i do pszczoły się udała,

chciała różne znać kolory.
Pszczółka słońce pokazała,
paski żółte swe na grzbiecie…

„Nie ma żadnych wątpliwości, wszystko żółte jest na świecie”.
Biedroneczka się zdziwiła: „Czy ta pszczoła rację miała?

Mój kubraczek jest czerwony.
Prawdę znać bym wreszcie chciała”.
Poszła dalej, myśląc sobie,
co jej powie pasikonik.
To artysta, wszędzie bywa.
On powoli zdjął melonik.
Spojrzał w lewo, spojrzał w prawo,
w lustrze się dokładnie przejrzał.
„Moja droga, wszędzie zieleń!”.
Dla pewności liść obejrzał.
Wtem spotkała czarną mrówkę,
w pracy dziś od rana była.
„Kolor? Czarny oczywiście!”.
I się wcale z tym nie kryła.
„Każdy mówi co innego”.
Biedroneczka posmutniała,
przystanęła pod listeczkiem,
sił już dalej iść nie miała.
Gdy zawrócić właśnie chciała,
mucha nagle się zjawiła.
Okulary wielkie zdjęła,
jasno sprawę postawiła.
„W kółko latam po tej łące,
więc posłuchaj mnie, biedronko.
Świat jest przecież kolorowy,
trzeba widzieć trawę, słonko…

Fiołki, chabry, kopiec kreta, polne maki, błękit nieba.
Zapamiętaj, przyjaciółko, wszystko to dostrzegać trzeba”

Grupa: IV – 5latki
Termin realizacji: 13.05 – 17.05
Tematyka: Mieszkańcy łąki

Cele:
Dziecko:
- wzbogaca swoją wiedzę na temat łąki;
- roziwja ciekwaość i kreatywność;
- w skupieniu wysłuchuje wiersza przedstawionego w postaci teatryzku sylwet;
- przelicza elementy zbiory, odczytuje cyfry i działania matematyczne;
- rozumie polecenia typu dodaj, odejmij;
- poszerza słownictwo o nazwy mieszkańców łąki;
- doskonali słuch onematyczny przez zabawy słowno-słuchowe;
- poznaje sens kodowania informacji jako wprowadzenie do nauki czytania i pisania;


Pliki do pobrania: