Tematy kompleksowe, wiersze, piosenki, gr. II

Opublikowano: 2022-11-20 16:53, Numer artykułu: 60439 , Autor: A.Dobiecka

Maj

„Moje miasto Bydgoszcz”

Zagadnienia do realizacji:
Dziecko:
 pozna zabytki Bydgoszczy: zabudowę secesyjną Ratusza Miejskiego,
kościoła Farnego, spichlerzy oraz pomnik Walk i Męczeństwa,
 zrozumie znaczenie słów: starówka, centrum miasta,
 odszuka na mapie Polski położenie Bydgoszczy,
 zapamięta nazwy rzek przepływających przez miasto,
 pozna wygląd herbu miasta, wysłucha krótkiej informacji o jego
symbolice,
 odtworzy jego wygląd odpowiednio dobranymi barwami papieru
naklejanymi na kontur,
 uporządkuje i utrwali zdobyte wiadomości,
 rozwinie umiejętność kojarzenia, analizowania i uogólniania oraz
spostrzegawczość

 

„Moje miasto”

Kocham moje miasteczko
położone nad rzeczką
Rzeczka w słońcu się mieni
a miasteczko w zieleni.
Znam tu wszystkich
każdego dorosłego i dziecko
I mnie też wszyscy znają
w moim małym miasteczku.

 

„Tu mieszkam”

I. To jest moje miasto, zna historii wiele.
Ratusz, zamek, rynek i piękne aleje.

Ref.: Kocham moje miasto, miasteczko czy wieś.
Legendami swymi słynie. Czy je poznać chcesz?

II. Chodzę ulicami, zwiedzam i poznaję
moich sławnych przodków piękne obyczaje.

Ref.: Kocham moje miasto…

III. Bo gdy będę babcią z siwiuteńkim włosem,
będę nucić wnukom cichuteńkim głosem.

Ref.: Kocham swoje miasto

 

„Moja rodzina i Ja”

Zadania do realizacji:
Dziecko:
 uczy się poprzez zabawę serdecznych zachowań wobec bliskich
osób: opiekowania się podczas choroby, pocieszania
 sprawia radość bliskim poprzez obdarowywanie ich
samodzielnie wykonanymi prezentami
 opowiada w domu i wspólnie przeżywa różne wydarzenia z
życia przedszkolnego
 interesuje się pracą jaką wykonują rodzice
 rozwija zasób słownika biernego i czynnego związanego z
nazwami desygnatów występujących w najbliższym otoczeniu
 rozwija procesy poznawcze ze szczególnym uwzględnieniem
udziału w zabawach doskonalących umiejętność porównywania
przedmiotów i dostrzegania ich pierwszoplanowych cech
zewnętrzny

 

„ Dla Ciecie kwiaty!”

1. Dla ciebie kwiaty kwitną na łące,
dla ciebie wieje ciepły wiatr,
dla ciebie niebo jest tak błękitne,
dla ciebie śmieje się cały świat.
Ref. la, la, la……….
2. Dla ciebie świeci złociste słońce,
dla ciebie gwiazdy nocą lśnią,
dla ciebie ptaki śpiewają wiosną.
Dla ciebie śmieje się cały świat.

 

„Mama i Tata to nasz świat cały”

Mama i Tata to nasz świat cały,
ciepły bezpieczny, barwny,
wspaniały,                                                                                             
  to dobre, czułe, pomocne ręce,                                                   
i kochające najmocniej serce.
To są wyprawy do kraju baśni,
wakacje w górach, nad morzem, na wsi,
loty huśtawką, prawie do słońca
oraz cierpliwość co nie ma końca.                                     

Kochana Mamo, Kochany Tato
dzisiaj dziękować chcemy Wam za to,
że nas kochacie, że o nas dbacie,
i wszystkie psoty nam wybaczacie. 

 

„NA WIEJSKIEJSKIM PODWÓRKU”

ZAGADNIENIA DO REALIZACJI;
DZIECKO:
 rozpozna i nawie zwierzęta z wiejskiego
podwórka,
 rozróżni i naśladuje głosy wydawane przez
zwierzęta hodowane na wsi,
 określi korzyści płynące z hodowli zwierząt dla
człowieka(wełna, jaja, mleko, miód, pierze,
mięso),
 posługuje się liczebnikami głównymi w zakresie
5,
 wzbogaci doświadczenia plastyczne.

 

„W chlewiku mieszka świnka”

W chlewiku mieszka świnka,
I trąca ryjkiem drzwi.
Gdy niosę jej jedzenie,
To ona kwi kwi kwi!

Opodal chodzi kaczka,
Co Krzywe nóżki ma.
Ja mówię jej dzień dobry,
A ona kwa, kwa, kwa!
 
Przed budą trzy szczeniacki,
Podnoszą straszny gwałt.
Ja mówię cicho pieski,
A one hau, hau, hau!
 
Na drzewie siedzi wrona,
Od rana trochę zła.
Gdy pytam jak się miewasz?
To ona kra, kra, kra

 

„Wiejskie życie”

Byłoby dziś znakomicie
lepiej poznać wiejskie życie.
Gdzie stodoła, chlew, obórka,
piesek strzeże tam podwórka.
Gdzie panuje gwar i hałas,
wszyscy chcą cos mówić naraz.
Kurka gdacze, kaczka kwacze,
a tam mała Zosia płacze,
że uciekła jej z podwórka
ulubiona biała kurka.
Ścieżka tam prowadzi wąska,
a przy ścieżce stoi gąska,
która bardzo się dziś złości
i gęganiem płoszy gości.
Napuszają się indyki,
że zbyt głośna ryczą byki.
Krowy pasą się na łące,
obok skaczą dwa zające.
Gdzie już od samego rana
słychać głośny bek barana.
Świnki się taplają w błocie,
koza trawę je przy płocie.
Zapraszam Was na wycieczkę,
gdzie wiejskie zwierzęta poznacie troszeczkę.

Ostatnio dodane
Publikacja: 16.05.2024r., godz. 21:14
Poznajemy przygody Liska Fenka
Publikacja: 16.05.2024r., godz. 21:10
Urodziny Romana
Publikacja: 16.05.2024r., godz. 21:05
Spotkanie z księgarzem
Publikacja: 16.05.2024r., godz. 20:29
Informacja dla rodziców
Publikacja: 14.05.2024r., godz. 20:50
Dzień Mamy i Taty

Przedszkole nr 68 "Wesołe Smyki"

ul. Tadeusza Rejtana 3

85-032 Bydgoszcz

tel. 52 322-77-30

email: P68@edu.bydgoszcz.pl