Temat kompleksowy, wiersz, piosenka gr. IX

Opublikowano: 2025-09-07 12:20, Numer artykułu: 101462 , Autor: A.Dobiecka

Wrzesień
Temat kompleksowy;
,,Tydzień relacji rówieśniczych”
Cele
 Wzmacnianie więzi: Budowanie przyjaźni i poczucia wspólnoty wśród
dzieci.
 Rozwój umiejętności społecznych: Nauka współpracy, dzielenia się,
rozwiązywania konfliktów i komunikacji.
 Kształtowanie postaw: Rozwijanie empatii, tolerancji, wzajemnego
szacunku i akceptacji dla odmienności.
 Rozumienie emocji: Uczenie dzieci rozpoznawania i nazywania własnych
emocji oraz tych u innych.
 Nauka zasad: Wdrażanie zasad społecznych i norm akceptowalnych
zachowań.

 

„Mój przyjaciel”
Mój przyjaciel daje słowo, jest osobą wyjątkową.
Unie robić zamki z piasku. Po podwórku gania w kasku.
I dla innych się naraża jak policjant albo strażak.
Czasem bywa też piratem, co na statku ma armatę.
Raz rycerską nosi zbroję, innym razem jest kowbojem.
Kiedy się spotkamy w parku, to podzieli się koparką.
I pożyczy mi łopatkę lub wiaderko w żółtą kratkę.
Bardzo lubi mleczne krówki i czerwone ciężarówki.
Piłkę nożną kopie w błocie, z kotem ściga się po błocie.
A w kieszonce trzyma procę i kamyczki.
Mój przyjaciel daję słowo jest osobą wyjątkową.

 

PRZYJACIELE
O, ho, ho!, jaki piękny dzień.
Hej, hej, hej, bardzo lubię Cię.
Podaj dłoń, pobawimy się!
Każdy chce przyjaciela mieć.
Ref. Gdy są przyjaciele, razem można wiele,
choćby przenieść chmury, wzbić się ponad chmury.
Mosty wybudować, rękę sobie podać.
albo też wesoło, skakać jak kangury.
O ho, ho, już nie jesteś sam,
Ty masz mnie, a ja Ciebie mam.
Podaj dłoń, pobawimy się!
Każdy chce przyjaciela mieć.
Ref. Gdy są przyjaciele, razem można wiele… /3x
O, ho, ho!, zróbmy razem to./3x