Tematy kompleksowe, wiersze, piosenki - gr. IX
Opublikowano: 2021-10-04 15:40, Numer artykułu: 44115 , Autor: L.Peplińska
Temat kompleksowy: ZIMOWE ZABAWY
Czas trwania: 09.12 – 13.12.2024r
budzenie zainteresowania literami,
przybliżenie właściwości śniegu i lodu,
rozwijanie sprawności fizycznej
opanowanie melodii i tekstu piosenki,
zwrócenie uwagi na cykliczność pór roku
rozwijanie orientacji przestrzennej
przeliczanie elementów , klasyfikowanie,
porównywanie ich w zbiorze
odpowiadanie na pytania, poprawne formułowanie
pytań;
obserwowanie otoczenia, wymienianie jego
elementów,
wypowiadanie się zdaniami złożonymi, stosowanie
kilkuzdaniowej wypowiedzi;
nauka piosenek fragmentami, metodą ze słuchu;
rozwijanie sprawności całego ciała (w toku
wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw
ruchowych i ćwiczeń gimnastycznych);
rozwijanie sprawności manualnej ( trzymanie
pędzla – malowanie, trzymanie kredki – rysowanie,
wydzieranie, lepienie z różnych mas plastycznych.
Czas trwania: 09.12 – 13.12.2024r
budzenie zainteresowania literami,
przybliżenie właściwości śniegu i lodu,
rozwijanie sprawności fizycznej
opanowanie melodii i tekstu piosenki,
zwrócenie uwagi na cykliczność pór roku
rozwijanie orientacji przestrzennej
przeliczanie elementów , klasyfikowanie,
porównywanie ich w zbiorze
odpowiadanie na pytania, poprawne formułowanie
pytań;
obserwowanie otoczenia, wymienianie jego
elementów,
wypowiadanie się zdaniami złożonymi, stosowanie
kilkuzdaniowej wypowiedzi;
nauka piosenek fragmentami, metodą ze słuchu;
rozwijanie sprawności całego ciała (w toku
wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw
ruchowych i ćwiczeń gimnastycznych);
rozwijanie sprawności manualnej ( trzymanie
pędzla – malowanie, trzymanie kredki – rysowanie,
wydzieranie, lepienie z różnych mas plastycznych.
Wiersz pt: „Grudzień o nas pamięta”
Już od dawna z kolegą
czekaliśmy na niego,
aż przysypie ziemię śniegiem,
wodę zmieni w lód.
Wreszcie będzie tu z nami,
jedzie do nas saniami,
z nieba lecą srebrne gwiazdy,
to prawdziwy cud.
Jadą drogą saneczki,
dzwonią srebrne dzwoneczki,
a w nich sam Mikołaj
z prezentami jedzie tu.
Grudzień o nas pamięta
i przynosi nam święta,
więc na powitanie wszyscy
zaśpiewajmy mu.
Piosenka pt ” Już blisko kolęda”
Gdy w pokoju wyrośnie choinka
Łańcuszkami bombkami zaświeci
To znaczy że już Święta
Że już blisko kolęda
Że Mikołaj przyjedzie do dzieci
Hej kolęda kolęda
Gdy opłatek już leży na stole
Pierwsza gwiazdka zabłyśnie na niebie
To znaczy że już Święta
Że już blisko kolęda
Że Mikołaj przyjedzie do Ciebie
Hej kolęda kolęda
Gdy upieką się słodkie makowce
I głos dzwonka z daleka zawoła
To znaczy że już Święta
Że już blisko kolęda
I za drzwiami już stoi Mikołaj
Hej kolęda kolęda
Już od dawna z kolegą
czekaliśmy na niego,
aż przysypie ziemię śniegiem,
wodę zmieni w lód.
Wreszcie będzie tu z nami,
jedzie do nas saniami,
z nieba lecą srebrne gwiazdy,
to prawdziwy cud.
Jadą drogą saneczki,
dzwonią srebrne dzwoneczki,
a w nich sam Mikołaj
z prezentami jedzie tu.
Grudzień o nas pamięta
i przynosi nam święta,
więc na powitanie wszyscy
zaśpiewajmy mu.
Piosenka pt ” Już blisko kolęda”
Gdy w pokoju wyrośnie choinka
Łańcuszkami bombkami zaświeci
To znaczy że już Święta
Że już blisko kolęda
Że Mikołaj przyjedzie do dzieci
Hej kolęda kolęda
Gdy opłatek już leży na stole
Pierwsza gwiazdka zabłyśnie na niebie
To znaczy że już Święta
Że już blisko kolęda
Że Mikołaj przyjedzie do Ciebie
Hej kolęda kolęda
Gdy upieką się słodkie makowce
I głos dzwonka z daleka zawoła
To znaczy że już Święta
Że już blisko kolęda
I za drzwiami już stoi Mikołaj
Hej kolęda kolęda
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze miesiąc
grudzień 2024
Zapoznanie ze zwyczajami świąt Bożego
Narodzenia i rolą Świętego Mikołaja, budzenie
świątecznego nastroju w grupie, rozwijanie
poczucia współgospodarza sali, odpowiedzialności
za świąteczny wystrój; wzbogacenie słownictwa
dzieci o słowa: łańcuch świąteczny, bombka,
dzwonki, choinka, bałwanek, podarek, kolęda:
rozwijanie pamięci dowolnej, umiejętności
wyrazistego deklamowania wiersza; rozwijanie
sprawności manualnej oraz pomysłowości i
inwencji twórczej dzieci.
Poznanie zwyczajów bożonarodzeniowych:
przygotowanie 12 potraw na Wigilię, dzielenie się
opłatkiem, przygotowanie dodatkowego nakrycia
dla niespodziewanego gościa, układanie sianka pod
obrusem, podawanie nazw niektórych potraw;
poznanie sposobu wykonania pierniczków.
Rozwijanie umiejętności uważnego słuchania i
opowiadania, wnioskowania, oceny postępowania
bohaterów; poszerzenie słownictwa czynnego
dzieci o pojęcie odpowiedzialność; rozwijanie
procesów myślowych (pamięć, uwaga dowolna)
Zapoznanie z piosenką „Już blisko kolęda”
określenie wysokości dźwięków i kierunku linii
melodycznej; kształtowanie umiejętności uważnego
słuchania muzyki,
doskonalenie umiejętności reagowania na sygnał
słuchowy; Rozwijanie umiejętności dopasowania
odpowiedniego ubrania do pory roku i pogody;
kształtowanie nawyku dbania o swoje zdrowie;
rozwijanie umiejętności posługiwania się
materiałem plastycznym, komponowania,
ozdabiania, a także poczucia estetyki.
grudzień 2024
Zapoznanie ze zwyczajami świąt Bożego
Narodzenia i rolą Świętego Mikołaja, budzenie
świątecznego nastroju w grupie, rozwijanie
poczucia współgospodarza sali, odpowiedzialności
za świąteczny wystrój; wzbogacenie słownictwa
dzieci o słowa: łańcuch świąteczny, bombka,
dzwonki, choinka, bałwanek, podarek, kolęda:
rozwijanie pamięci dowolnej, umiejętności
wyrazistego deklamowania wiersza; rozwijanie
sprawności manualnej oraz pomysłowości i
inwencji twórczej dzieci.
Poznanie zwyczajów bożonarodzeniowych:
przygotowanie 12 potraw na Wigilię, dzielenie się
opłatkiem, przygotowanie dodatkowego nakrycia
dla niespodziewanego gościa, układanie sianka pod
obrusem, podawanie nazw niektórych potraw;
poznanie sposobu wykonania pierniczków.
Rozwijanie umiejętności uważnego słuchania i
opowiadania, wnioskowania, oceny postępowania
bohaterów; poszerzenie słownictwa czynnego
dzieci o pojęcie odpowiedzialność; rozwijanie
procesów myślowych (pamięć, uwaga dowolna)
Zapoznanie z piosenką „Już blisko kolęda”
określenie wysokości dźwięków i kierunku linii
melodycznej; kształtowanie umiejętności uważnego
słuchania muzyki,
doskonalenie umiejętności reagowania na sygnał
słuchowy; Rozwijanie umiejętności dopasowania
odpowiedniego ubrania do pory roku i pogody;
kształtowanie nawyku dbania o swoje zdrowie;
rozwijanie umiejętności posługiwania się
materiałem plastycznym, komponowania,
ozdabiania, a także poczucia estetyki.