Tematy kompleksowe, wiersze, piosenki - gr. IV
CZERWIEC
Temat realizowany od 06.06 do 17.06.2022r
„Każde dziecko jest inne, ale wszystkie są wyjątkowe – rozmawiamy o dzieciach mieszkających na różnych kontynentach”
ZAMIERZONE EFEKTY:
Dziecko:
- Pozna prawa i obowiązki dzieci na całym świecie
- Będzie uczyło się tolerancji, zaakceptuje odmienność dzieci innych krajów, kontynentów.
- Na podstawie zdjęć i obrazków pozna wygląd dzieci zamieszkujących różne kontynenty, wygląd ich domów. Wysłucha literatury opisującej ich upodobania, zabawy, zabawki i zajęcia.
- Będzie dyskutowało o emocjach, o tym że wszyscy je mają prawo okazywać. Przypomnimy sposoby radzenia sobie z trudnymi emocjami.
- Będziemy doskonalić umiejętność określania pierwszej i ostatniej głoski w wyrazach oraz tworzenia rymujących się słów.
Piosenka:
„Dżungla”
- Dżungla, dżungla, taka wielka dżungla,
poplątane zwoje dzikich lian.
Mieszka sobie w bambusowej chatce
Ambo Sambo, wielkiej dżungli pan.
Ref. Strusie mu się w pas kłaniają,
małpy na ogonach grają.
Ambo tu, Ambo tam, Ambo tu i tam.
2. Ambo Sambo, doskonale znam go,
węża się nie boi ani lwa.
Dla swych dzikich, leśnych ulubieńców
w dłoni coś smacznego zawsze ma.
Ref. Strusie mu się w pas kłaniają…
Wiersz do słuchania:
„Dzieci świata” W. Faber
W Afryce w szkole, na lekcji,
śmiała się dzieci gromada,
gdy im mówił malutki Gwinejczyk,
że gdzieś na świecie śnieg pada.
A jego rówieśnik, Eskimos,
też w szkole, w chłodnej Grenlandii,
nie uwierzył, że są na świecie
gorące pustynie i palmy.
Afryki, ani Grenlandii
My także jak dotąd nie znamy,
A jednak wierzymy w lodowce,
W gorące pustynie, w banany.
I dzieciom z całego świata
Chcemy ręce uścisnąć mocno
I wierzymy, że dzielni z nich ludzie,
Jak i z nas samych wyrosną.