Tematy kompleksowe, wiersze, piosenki, gr. IV
Temat kompleksowy: Zwierzęta naszych pól i lasów
Czas trwania: 10 -14.03.2025r.
Zamierzenia dydaktyczne:
- wzbogacanie wiedzy na temat życia pszczół i ich znaczenia w życiu człowieka,
- wzbogacanie wiadomości na temat życia i zwyczajów zwierząt mieszkających w lesie, na polu,
- rozwijanie umiejętności klasyfikowania,
- tworzenie kolekcji, porządkowanie elementów według jednej cechy,
- wyjaśnianie pojęć: ptaki, ssaki, owady,
- rozpoznawanie i nazywanie małych i wielkich liter, pisanych i drukowanych.
WIERSZ
W lesie (sł. muz. J. Kucharczyk)
1. Lubię̨ spacerować́ po lesie zielonym,
obserwować́ żuki, biedronki i pszczoły.
Kwiatkiem się̨ zachwycić́, spróbować́ poziomkę̨,
słuchać́, jaki piękny las nam daje koncert.
Ref.: Las tak pięknie szumi – szu, szu, szu, szu, szu,
strumyk wody toczy – chlupu, chlupu, chlup.
Pszczoły, osy bzyczą̨ – bzy, bzy, bzy, bzy, bzy,
ptaszek gdzieś́ zaśpiewa – tirli, tirli, li.
Kukułeczka kuka – kuku, kuku, kuku,
dzięcioł w drzewo stuka – stuku, stuku, stuk.
Cicho jeż̇ przemyka – tupu, tupu, tup.
Leśna gra orkiestra, leśny śpiewa chór.
Leśna gra orkiestra, leśny śpiewa chór.
2. Tu rosną̨ paprocie, tam mech, jak dywanik,
i leśne jeżyny, i słodkie maliny.
Pod listkiem się̨ schował muchomor czerwony,
białymi kropkami pięknie przystrojony.
Ref.: Las tak pięknie szumi…
PIOSENKA
Leśne piosenki M. Strękowska -Zaremba
Do, re, mi, do, re, mi,
skaczę sobie, dwa i trzy,
jedna nuta – jeden skok,
w przód, do góry, potem w bok.
Skaczę sobie pośród drzew,
a nad głową słyszę śpiew:
do, re, mi, fa, sol, la,
ktoś te nuty w lesie gra.
Mruczy, nuci, gwiżdże, śpiewa,
w rytm melodii szumią drzewa,
wkoło słyszę skoczne dźwięki...
Czy to leśne są piosenki?
Tony niskie i wysokie,
zerkam w górę jednym okiem,
widzę ptaki, ćwiczą gamę,
myślą, że są w lesie same.
Chcesz im pomóc, powtórz to:
do, re, mi ,fa, sol, la, si, do.