Tematy kompleksowe, wiersze, piosenki - gr. IV

Opublikowano: 2021-09-12 19:14, Numer artykułu: 43015 , Autor: L.Peplińska

  

CZERWIEC

 

Temat  realizowany od 06.06 do 17.06.2022r

 „Każde dziecko jest inne, ale wszystkie są wyjątkowe – rozmawiamy o dzieciach mieszkających na różnych kontynentach”      

 

ZAMIERZONE EFEKTY:

 

Dziecko:

  1. Pozna prawa i obowiązki dzieci na całym świecie
  2. Będzie uczyło się tolerancji, zaakceptuje odmienność dzieci innych krajów, kontynentów.
  3. Na podstawie zdjęć i obrazków pozna wygląd dzieci zamieszkujących różne kontynenty, wygląd ich domów. Wysłucha literatury opisującej ich upodobania, zabawy, zabawki i zajęcia.
  4. Będzie dyskutowało o emocjach, o tym że wszyscy je mają prawo okazywać. Przypomnimy sposoby radzenia sobie z trudnymi emocjami.
  5. Będziemy doskonalić umiejętność określania pierwszej i ostatniej głoski w wyrazach oraz tworzenia rymujących się słów.

 

Piosenka:

„Dżungla”

 

  1. Dżungla, dżungla, taka wielka dżungla,
    poplątane zwoje dzikich lian.
    Mieszka sobie w bambusowej chatce
    Ambo Sambo, wielkiej dżungli pan.


Ref. Strusie mu się w pas kłaniają,
małpy na ogonach grają.
Ambo tu, Ambo tam, Ambo tu i tam.


2. Ambo Sambo, doskonale znam go,
węża się nie boi ani lwa.
Dla swych dzikich, leśnych ulubieńców
w dłoni coś smacznego zawsze ma.


Ref. Strusie mu się w pas kłaniają…

 

Wiersz do słuchania:

„Dzieci świata” W. Faber

W Afryce w szkole, na lekcji,

śmiała się dzieci gromada,

gdy im mówił malutki Gwinejczyk,

że gdzieś na świecie śnieg pada.

 

A jego rówieśnik, Eskimos,

też w szkole, w chłodnej Grenlandii,

nie uwierzył, że są na świecie

gorące pustynie i palmy.

 

Afryki, ani Grenlandii

My także jak dotąd nie znamy,

A jednak wierzymy w lodowce,

W gorące pustynie, w banany.

 

I dzieciom z całego świata

Chcemy ręce uścisnąć mocno

I wierzymy, że dzielni z nich ludzie,

Jak i z nas samych wyrosną.