Tematy kompleksowe, wiersze, piosenki, gr. I
Kwiecień
„Moje miasto, mój kraj”
Zagadnienia do realizacji:
Dziecko:
pozna zabytki Bydgoszczy: zabudowę secesyjną Ratusza Miejskiego,
kościoła Farnego, spichlerzy oraz pomnik Walk i Męczeństwa,
zrozumie znaczenie słów: starówka, centrum miasta,
odszuka na mapie Polski położenie Bydgoszczy,
zapamięta nazwy rzek przepływających przez miasto,
pozna wygląd herbu miasta, wysłucha krótkiej informacji o jego
symbolice,
odtworzy jego wygląd odpowiednio dobranymi barwami papieru
naklejanymi na kontur,
uporządkuje i utrwali zdobyte wiadomości,
rozwinie umiejętność kojarzenia, analizowania i uogólniania oraz
spostrzegawczość
„Moje miasto”
Kocham moje miasteczko
położone nad rzeczką
Rzeczka w słońcu się mieni
a miasteczko w zieleni.
Znam tu wszystkich
każdego dorosłego i dziecko
I mnie też wszyscy znają
w moim małym miasteczku
„Najpiękniejsze miejsce świata”
1. Są na całym świecie tysiące miasteczek
i są też wioseczki jak z bajeczki.
Tutaj bloki różne, biurowce, wieżowce,
tam domki, łąki, pola, rzeczki.
Ref. A ja mieszkam właśnie tu, tutaj tulę się do snu.
Tutaj swoje mam radości i troski.
2. Każde drzewo tutaj znam, każdą drogę tu i tam.
To jest mój kawałek Polski.
Najpiękniejsze miejsce świata,
w prawo, w lewo, w tył i w przód!
Taki to mój mały cud!
3. Słychać tu tramwaje i gwar na chodnikach.
Gdzieś indziej, jak gdaczą sobie kurki.
W jednym miejscu śmiechy, a w drugim muzyka,
a w trzecim cicho płyną chmurki.
4. Ktoś pokochał morze lub dom nad jeziorem.
Ktoś góry, gdzie czystej wody zdroje.
Ktoś pokochał ciszę i gwiazdy wieczorem.
Ja także kocham miejsce swoje