Temat kompleksowy, wiersz, piosenka w grupie VII
„JESTEŚMY RÓŻNI, ALE DBAMY O BEZPIECZEŃSTO
SWOJE I INNYCH”
TERMIN REALIZACJI: 03.11.25r. – 07.11.25r.
Zagadnienia programowe:
1. Dziecko postara się odczytywać i nazywać emocje własne oraz
rówieśników.
2. Dziecko będzie komunikowało swoje potrzeby emocjonalne związane na
przykład z tym, czego się boi, co lubi itp.
3. dziecko będzie uczestniczyło w zabawach, które pozwolą mu na poznanie
swoich możliwości.
4. Dziecko postara się kontrolować swoje zachowania pod wpływem
napięcia emocjonalnego.
5. Dziecko wyrazi swoje stany emocjonalne poprzez łączenie ich z jego
doświadczeniem np. czuję smutek, gdy....,czuję radość, gdy....
„W naszym pokoju pełno muzyki”
1. W naszym pokoju pełno muzyki jest,
są instrumenty, o których mało wiesz.
Nasze ręce klaszczą tak: x x x
To jest muzyka, która cieszy nas.
2. W naszym pokoju pełno muzyki jest,
są instrumenty, o których mało wiesz.
Nasze nogi tupią tak: x x x
To jest muzyka, która cieszy nas.
3. W naszym pokoju pełno muzyki jest,
są instrumenty, o których mało wiesz.
Nasze wargi cmokają tak: x x x
To jest muzyka, która cieszy nas.
4. W naszym pokoju pełno muzyki jest,
są instrumenty, o których mało wiesz.
Nasze języki kląskają tak: x x x
To jest muzyka, która cieszy nas.
5. W naszym pokoju pełno muzyki jest.
są instrumenty, o których mało wiesz.
Nasza podłoga dudni tak: x x x
To jest muzyka, która cieszy nas.
„Humorzasty Krzyś”
Krzysiu różne ma humory,
to zupełnie tak jak ty.
Tupie mocno, gdy się złości,
mówiąc wściekłe: grr, grr, grr.
Gdy wystraszy się pająka,
krzyczy głośno: aaa,aaa, AAA!
Kiedy radość go ogarnia,
to się śmieje: ha, ha, ha.
A jak widzi w książce słonia,
ze zdziwieniem mówi: ooo, ooo, OOO!
Zastanawiam się, co zrobi,
gdy zobaczy słoni sto.
„BEZPIECZNI ELEKTRYCZNI POMOCNICY W NASZYCH
DOMACH”.
TERMIN REALIZACJI: 17.11.25r. – 21.11.25r.
Zagadnienia programowe:
1. Dziecko nazwie urządzenia techniczne znajdujące się w sali i
domu.
2. Dziecko pozna podstawową obsługę wybranych urządzeń
technicznych np. radia, telewizora, odkurzacza, żelazka, robota
kuchennego.
3. Dziecko wykona proste potrawy (koktajl) i prace z użyciem sprzętu
elektrycznego (pod nadzorem n-lki).
4. Dziecko pozna sposób wytwarzania prądu elektrycznego.
5. Dziecko będzie pamiętało o zachowaniu ostrożności w kontaktach
z urządzeniami elektrycznymi i mechanicznymi.
6. Dziecko zwróci uwagę na postęp techniczny i jego wpływ na życie
ludzi (oświetlenie dawniej i dziś, wykonywanie prac domowych
dawniej i dziś).
„POMOCNICY”
1. Wolno sunie po podłodze
cicho mruczy, warczy.
Czasem prycha, lecz pracuje
ile sił mu starczy.
Czy to zwierz, czy smok
łyka kurz cały rok.
W każdy kąt wsadza nos
to odkurzacza los.
2. Stoi w kuchni na podłodze
cicho mruczy, warczy.
Wszystko mrozi i pracuje
ile sił jej starczy.
Czy to zwierz, czy to smok
chłodzi przez cały rok.
Masło, ser, mleko, sos
to jest lodówki los.
3. Biała skrzynka z wielkim okiem
cicho mruczy, warczy.
Jest w łazience i pracuje
ile sił jej starczy.
Czy to zwierz, czy to smok
zwalcza brud cały rok.
To nie smok ani zwierz
syp proszek w pralce pierz.
"Pstryk”
Sterczy w ścianie taki pstryczek,
Mały pstryczek elektryczek.
Jak tym pstryczkiem zrobić pstryk,
To się widno robi w mig.
Bardzo łatwo:
Pstryk i światło
Pstryknąć potem jeszcze raz -
Zaraz mrok otoczy nas,
A jak pstryknąć trzeci raz -
Znowu dawny świeci blask.
Taką siłę ma tajemną,
ten ukryty w ścianie smyk,
ciemno – wodno -
widno – ciemno.
któż to jest ten mały pstryk?
Może świetlik, może ognik?
Jak tam dostał się i skąd?
To nie ognik. To przewodnik.
Taki drut, a w drucie Prąd.
Robisz pstryk i włączasz Prąd,
elektryczny bystry Prąd.
I skąd światło?
Właśnie stąd.
J. Tuwim