Temat kompleksowy, wiersz, piosenka gr. V
„BYDGOSZCZ - MOJE MIASTO”
TERMIN REALIZACJI: 03-14.11.2025 r
Założenia wychowawczo- dydaktyczne:
Dziecko:
• kreśli po śladzie cyfrę 3,
• wie, jak nazywa się miasto w którym mieszka
• wie, jak wygląda flaga i herb Bydgoszczy,
• wymieni i nazwie zabytki i obiekty miasta,
• potrafi wskazać Bydgoszcz na mapie Polski
• zna logo Towarzystwa Miłośników Miasta Bydgoszczy,
• pozna kształt litery „T,t” małej i wielkiej, drukowanej i pisanej.
„W KRAINIE BAŚNI , BAJEK I BAJECZEK”
TERMIN REALIZACJI : 17 – 28.11.2025 r
Założenia wychowawczo- dydaktyczne:
Dziecko :
uważnie słucha opowiadań i baśni
wypowiada się na temat przyniesionej przez siebie książki
rozwiązuje zagadki słuchowe
śpiewa piosenkę „ Bajkowe marzenia”
potrafi wyjaśnić, kogo nazywamy bohaterem, wymienia swojego
ulubionego bohatera
rozpoznaje literę „I, i” wśród innych liter
wyróżnia głoskę „i” w nagłosie i wygłosie, kreśli literę „ I,i” po
śladach
kreśli po śladzie cyfrę „4”, tworzy zbiory czteroelementowe,
PIOSENKA
„ Bajkowe marzenia”
1. Są bajki i baśnie, cudowny świat,
gdzie żyją krasnale i wróżki.
I czy masz pięć latek, czy dużo masz lat,
To lubisz tak śnić do poduszki.
Ref. : Tam możesz być, kim tylko chcesz
I spełnić swoje marzenia
Biegnijmy więc tam, do bajkowych bram,
Powiedzmy swoje życzenia
2. Gdy smutno na dworze, gdy pada deszcz,
to w bajkach jest zawsze pogoda.
I nawet gdy złego coś dzieje się,
To zaraz ktoś uśmiech znów doda!
Ref. : Bajkowy świat, inny niż nasz,
Wszystko na dobre wciąż zmienia.
Biegnijmy więc tam, do bajkowych bram,
Powiedzmy swoje życzenia.