Tematy kompleksowe, wiersz, piosenki gr. III
KWIECIEŃ
02.04 – 12.04
„Od jajka do kury oraz poznajemy inne
zwierzęta hodowlane w gospodarstwie
wiejskim”
Zamierzone efekty:
Dziecko:
pozna wybrane zwierzęta hodowlane w gospodarstwie
wiejskim, wygląd dorosłych oraz młodych, sposób
poruszania się i odżywiania
dowie się o pracy człowieka związanej z hodowlą
zwierząt w gospodarstwie wiejskim
rozpozna i będzie naśladowało głosy zwierząt oraz będzie
łączyło z nimi wyrażenia dźwiękonaśladowcze,
będzie nazywało „domy” zwierząt, np. pies- buda, koń-
stajnia, itp.
Piosenka:
Dziwne rozmowy
W chlewiku mieszka świnka,
co ryjkiem trąca drzwi
Gdy niosę jej jedzenie,
to ona kwi, kwi, kwi.
Opodal chodzi kaczka,
co krzywe nóżki ma
Ja mówię jej „Dzień dobry”
– a ona kwa, kwa, kwa.
Na drzewie siedzi wrona,
od rana trochę zła
Gdy pytam „Jak się miewasz?”
– to ona kra, kra, kra.
Przed budą trzy szczeniaczki
podnoszą straszny gwałt
Ja mówię „cicho pieski”
– a one hau, hau, hau.
Wiersz:
„Co słychać we wsi” W. Chotomska
Co słychać? Zależy gdzie
Na łące słychać: Kle – kle!
Na stawie: Kwa – kwa!
Na polu: Kraaa!
Przed kurnikiem: - Kukuryku!
- Ko – ko – ko – ko – ko! w kurniku.
Koło budy słychać: - Hau!
A na progu – Miau!
A co słychać w domu
Nie powiem nikomu.