Tematy kompleksowe, wiersz, piosenki gr.III

Opublikowano: 2021-09-02 20:30, Numer artykułu: 42689 , Autor: L.Pstrąg

WRZESIEŃ
01.09 – 15.09

„Jestem już przedszkolakiem
więc poznaję swoje przedszkole,
aby czuć się bezpiecznie”

Zamierzone efekty:
 dziecko pozna kolegów w grupie,
 właściwie i bezpiecznie skorzysta z pomieszczeń przedszkola i
zabawek,
 będzie ufnie odnosiło się do osób pracujących w grupie,
 nabędzie zwyczaju reagowania na polecenia nauczyciela
 spróbuje samodzielnie zakładać i zdejmować ubranie oraz buty,
 samodzielnie odszuka swoją półkę w szatni, znaczek w łazience

„MAM TRZY LATKA” – I. Suchorzewska
Mam trzy lata, trzy i pół,
Brodą sięgam ponad stół.
Do przedszkola chodzę z workiem
I mam znaczek z muchomorkiem.
Pantofelki ładnie zmieniam,
Myję ręce do jedzenia.
Zjadam wszystko z talerzyka,
Tańczę kiedy gra muzyka.
Umiem wierszyk o koteczku,
O tchórzliwym koziołeczku
I o piesku, co był w polu,
Nauczyłam się w przedszkolu.

Piosenka:
„MARSZ DZIECI”
Idzie Jaś, idzie Staś,
Idzie też Marysia.

Wszyscy dziś grzeczni są
I nie tylko dzisiaj.
Tup, tup, tup, tup, tup, tup,
Daleko wędrują,
Hop, hop, hop, hop, hop, hop
Raźnie podskakują.

 

 

Wrzesień
18.09 – 29.09

„Razem z Kicią Kocią uczymy się zgodnie bawić i dbać o zabawki”
Zamierzone efekty:
Dziecko:
 ćwiczyć będzie umiejętność skupienia uwagi podczas słuchania krótkich
opowiadań, wierszy
 podejmie próby włączenia się do nauki wierszy i piosenek
 weźmie udział w tworzeniu kodeksu grupy
 zrozumie i zapamięta zasady zgodnej, bezpiecznej zabawy w sali
przedszkolnej oraz w ogrodzie przedszkolnym
 będzie uczestniczyło w różnych zabawach sprzyjających integracji i
budowaniu więzi między dziećmi
 będzie nabywało umiejętności sygnalizowania potrzeb fizjologicznych,
 będzie nabywało umiejętności korzystania z toalety, starannego mycia
rąk oraz zakładania papci i butów
 utrwali wygląd swojego znaczka oraz będzie ćwiczyło umiejętność
odkładania garderoby do swojej półki w szatni oraz na krzesełko podczas
odpoczynku na leżakach,
 będzie samodzielnie spożywało posiłki używając sztućców
 pozna zasady kulturalnego spożywania posiłków
 ćwiczyć będzie nawyk segregowania zabawek i odkładania ich na
ustalone miejsce

PIOSENKA:
„MIŚ RÓŻOWY”
Miś różowy,
miś pluszowy
zbuntował się dziś.

Chce iść także do przedszkola,
tak jak chodzi Krzyś.

Wziął Krzyś misia
w obie ręce:
„Po co pójdziesz tam?”
- „Będę bawił się wesoło
i nie będę sam”.

„Gdy tak prosisz,
to już chyba zabiorę cię dziś”.
- I tak zaczął do przedszkola
chodzić z Krzysiem miś.
WIERSZ:
„KLOCKI”

Bożena Forma
Mamy w naszej sali
klocki kolorowe.
Zbudujemy domek,
garaż albo drogę.
Najpierw jeden klocek,
potem drugi, trzeci.
Bawią się klockami
w sali wszystkie dzieci.