Tematy kompleksowe, wiersz, piosenki gr. III
Październik
Temat: „Dary jesieni” Czas realizacji: 2 tygodnie (30.09.-11.10.2024r.)
Zadania wychowawczo-dydaktyczne:
1. Poznanie zmian zachodzących jesienią w przyrodzie i pogodzie
2. Poznanie nazw, wyglądu i ogólnej charakterystyki jesiennych owoców, warzyw i grzybów
3. Nabywanie umiejętności liczenia oraz stosowania określeń „wysoki” „niski”
4. Rozwijanie sprawności ruchowej poprzez zabawy i ćwiczenia
5. Kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej
6. Rozwijanie zainteresowań plastyczno-technicznych
Piosenka „Małe czerwone jabłuszko”
Małe czerwone jabłuszko tańczy dziś pod drzewem z gruszką.
Ref. Za rączki się trzymają i w koło obracają (x2)
Małe czerwone jabłuszko tańczy dziś pod drzewem z gruszką
Ref. Jabłuszko podskakuje a gruszka przytupuje (x2)
Małe czerwone jabłuszko tańczy dziś pod drzewem z gruszką
Ref. W rączki klaszcze jabłuszko razem z dojrzałą gruszką (x2)
Małe czerwone jabłuszko tańczy dziś pod drzewem z gruszką
Ref. Biegną sobie dokoła, jabłuszko gruszkę woła (x2)
Wiersz „Czas jesieni” A. Rumińskiej
Listki opadły na ziemię,
Bo to jesieni czas.
Deszczyk stuka o szybę,
Tak jesień wita nas.
Zbieramy liście złote,
Kasztany i żołędzie.
Z tych skarbów od jesieni
Wiele zabawy będzie!
Październik
Temat: „Dbamy o zdrowie” Czas realizacji: 2 tygodnie (14.10.-25.10.2024r.)
Zadania wychowawczo-dydaktyczne:
1. Kształtowanie orientacji w schemacie własnego ciała
2. Doskonalenie czynności samoobsługowych związanych z higieną
3. Zapoznanie z zasadami zdrowego żywienia
4. Rozwijanie sprawności ruchowej poprzez zabawy i ćwiczenia
5. Zapoznanie z pracą lekarza i stomatologa; przełamywanie lęku przed wizytą u lekarza/stomatologa
6. Usprawnianie aparatu artykulacyjnego
7. Doskonalenie umiejętności liczenia oraz klasyfikowania przedmiotów według przeznaczenia, wielkości oraz koloru
Piosenka „Mydło lubi zabawę”
Mydło lubi zabawę w chowanego pod wodą
Każda taka zabawa jest wspaniałą przygodą
Kiedy dobry ma humor to zamienia się w pianę
A jak znajdzie gdzieś słomkę puszcza bańki mydlane
Mydło wszystko umyje nawet uszy i szyję
Mydło, mydło pachnące jak kwiatki na łące
Mydło wszystko umyje nawet uszy i szyję
Mydło, mydło pachnące jak kwiatki na łące
Mydło lubi kąpiele kiedy woda gorąca
Skacząc z ręki do ręki złapie czasem zająca
Lubi bawić się w berka z gąbką chętnie gra w klasy
I do wspólnej zabawy wciąga wszystkie brudasy
Mydło wszystko umyje nawet uszy i szyję
Mydło, mydło pachnące jak kwiatki na łące
Mydło wszystko umyje nawet uszy i szyję
Mydło, mydło pachnące jak kwiatki na łące.
Wiersz „Naprawimy misia”
Cz. Janczarskiego
„Kto misiowi urwał ucho? No, kto? – pytam.
Cicho, głucho… Nikt się jakoś nie przyznaje.
Może jechał miś tramwajem?
Może upadł, biegnąc z górki?
Może go dziobały kurki?
Może Azor go tarmosił,
urwał ucho, nie przeprosił?
Igła, nitka, rączek para,
naprawimy szkodę zaraz!
O już sterczą uszka oba,
teraz miś się nam podoba”