Tematy kompleksowe, wiersz, piosenki gr. III

Opublikowano: 2023-10-02 21:00, Numer artykułu: 42689 , Autor: L.Pstrąg

Piosenka „Piosenka o instrumentach” 

 

I. To jest taki dom zaklęty. 

W domu grają instrumenty. 

Grają, grają wciąż od nowa, 

jakby ktoś je zaczarował. 

 

Ref.: Chodźmy prędko, chodźmy tam, 

puzon drzwi otworzy nam! 

Chodźmy prędko raz i dwa tam, 

gdzie koncert ciągle trwa! 

 

II. Czary-mary, czary-mary, 

grają skrzypce i gitary, 

kran w łazience jest popsuty, 

kapią z niego złote nuty. 

 

Ref.: Chodźmy… 

 

III. Grają w domu fortepiany, 

okna, ściany i dywany, 

grają flety i bębenki, 

wszędzie kręcą się piosenki. 

 

 

 

 

Wiersz „Gdzie mieszka muzyka?” E. Stadtmuller 

 

Gdzie mieszka muzyka? 

W wesołych strumykach, 

w zielonych skrzydełkach 

polnego konika. 

Gdzie mieszka muzyka? 

W piosence słowika, 

na dachu, po którym 

deszcz tańczy walczyka. 

Gdzie mieszka muzyka? 

W klawiszach i smykach, 

i w strunach, i w dłoni, 

co strun tych dotyka… 

 

 

 

Kwiecień 

Temat: „W krainie muzyki” Czas realizacji: 1 tydzień (31.03.-04.04.2025r.) 

Zadania wychowawczo-dydaktyczne: 

 

- Zapoznanie dzieci z wyglądem, nazwą oraz dźwiękiem poszczególnych instrumentów 

- Kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej 

- Rozwijanie zainteresowań plastyczno-technicznych 

- Doskonalenie umiejętności przeliczania oraz porównywania przedmiotów ze względu na wielkość 

 

 

Piosenka „Pisanki, pisanki” K. Parnowska- Różęcka 

 

Pisanki, pisanki, jajka malowane 

nie ma Wielkanocy bez barwnych pisanek. 

Pisanki, pisanki jajka kolorowe, 

na nich malowane bajki pisankowe. 

Na jednej kogucik, a na drugiej słońce, 

śmieją się na trzeciej laleczki tańczące. 

Na czwartej kwiatuszki, a na piątej gwiazdki. 

Na każdej pisance piękne opowiastki. 

 

 

Wiersz „Pisanki” D. Gellner 

Patrzcie, 

ile na stole pisanek! 

Każda ma oczy 

malowane, 

naklejane. 

Każda ma uśmiech 

kolorowy 

i leży na stole grzecznie, 

żeby się nie potłuc 

przypadkiem 

w dzień świąteczny. 

Ale pamiętajcie! 

Pisanki 

nie są do jedzenia 

Z pisanek się wyklują 

Świąteczne Życzenia! 

 

 

Kwiecień 

Temat: „Wielkanocne zwyczaje” Czas realizacji: 2 tygodnie (07.04.-18.04.2025r.) 

Zadania wychowawczo-dydaktyczne: 

 

- Zapoznanie z wybranymi polskimi tradycjami świątecznymi i poszerzanie słownictwa z nimi związanego 

- Rozwijanie zainteresowań plastyczno-technicznych 

- Rozwijanie umiejętności przeliczania oraz doskonalenie orientacji przestrzennej 

- Usprawnianie aparatu artykulacyjnego 

 

Piosenka „Stary Donald” 

 

Stary Donald farmę miał ija ija o 

Na niej kury hodował ija ija o 

Koko tu koko tam 

Wszędzie koko tu i tam 

 

Stary Donald farmę miał ija ija o 

Na niej kaczki hodował ija ija o 

Kwa, kwa tu kwa, kwa tam 

Wszędzie kwa, kwa tui tam 

 

Stary Donald farmę miał ija ija o 

Na niej gęsi hodował ija ija o 

Gę gę tu gę gę tam 

Wszędzie gę gę tu i tam 

 

Stary Donald farmę miał ija ija o 

Na niej indyki hodował ija ija o 

Gul gul tu gul gul tam 

Wszędzie gul gul tu i tam. 

 

 

„Wiersz „Co słychać na łące?” H. Bechlerowa 

 

Idą drogą kotki dwa, 

każdy wielki koszyk ma. 

A na łące koło chaty 

stoi krowa w czarne łaty. 

- Krówko, czy masz mleko słodkie? 

- Daj nam dużo! – proszą kotki. 

- Daj nam mleka pełne kosze, 

zapłacimy Ci dwa grosze. 

Nic nie rzekła krowa w łaty, 

jadła trawę, gryzła kwiaty. 

A koń, co za płotem stał 

na caluśki głos się śmiał. 

 

 

 

 

 

Kwiecień 

Temat: „Na wsi- poznajemy zwierzęta gospodarskie” Czas realizacji: 2 tygodnie (21.04.-02.05.2025r.) 

Zadania wychowawczo-dydaktyczne: 

 

1. Poznanie wybranych zwierząt gospodarskich - nazwy i wygląd, sposób poruszania się i odżywiania 

2. Uświadomienie potrzeby hodowania roślin jako niezbędnych do wyżywienia człowieka 

3. Rozwijanie sprawności ruchowej poprzez zabawy i ćwiczenia 

4. Doskonalenie umiejętności liczenia oraz klasyfikowania przedmiotów ze względu na określoną cechę 

5. Zapoznanie dzieci z produktami pochodzącymi od zwierząt gospodarskich 

6. Rozwijanie aparatu mowy u dzieci 

7. Kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej 

8. Doskonalenie umiejętności tworzenia prac technicznych z wykorzystaniem różnych materiałów