Tematy kompleksowe, wiersz, piosenki gr. III
LISTOPAD
Temat kompleksowy: Jesienne zwyczaje jeża i wiewiórki.
Czas realizacji: 04.-15.11.2024.
Umiejętności kluczowe:
· Dziecko wie, jak wyglądają jeż i wiewiórka i wie.
· Dziecko poznaje ich sposoby przygotowania do zimy.
· Dziecko rozróżnia wiadomości prawdziwe i nieprawdziwe.
Temat kompleksowy: Jesienna pogoda, jesienny spacer.
Czas realizacji:18.-29.11.2024.
Umiejętności kluczowe:
· Dziecko nazywa części garderoby.
· Dziecko doskonali umiejętność samodzielnego ubrania się.
· Dziecko określa różne stany pogody: deszcz , słońce , wiatr, pogoda pochmurna.
WIERSZ: „Buty chcą iść na przechadzkę”- D. Gellner
Buty chcą iść na przechadzkę.
Buty namawiają czapkę,
Czapka kurtkę, kurtka szalik.
Wszyscy się ponamawiali.
Pogadali jeszcze z Jackiem
I już poszli na przechadzkę
PIOSENKA: „Kolczasty jeż”
A w ogrodzie jeżyk śpi.
Zbudź się, jeżu, zbudź.
Lecz nie podam ręki ci,
bo mnie będziesz kłuć.
Chociaż na grzbiecie
jeżyk kolce ma,
to każde z dzieci
lubi go jak ja.
Mój jeżyku, odwiedź nas,
do przedszkola spiesz.
Był już kotek gościem raz,
może być i jeż.
Chociaż na grzbiecie…