Tematy kompleksowe, wiersze, piosenki, gr.VI
Temat kompleksowy: Wiosenne przebudzenie
Czas trwania: 18 – 22.03.2024r.
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
- rozwijanie mowy,
- poznawanie oznak wiosny,
- rozwijanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słów,
- rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,
- przeliczanie w zakresie 10,
- poznawanie nazw mieszkańców łąki,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- kształtowanie poczucia rytmu w metrum trójdzielnym,
- rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- poznawanie budowy motyla,
- poznawanie przyczyn ochrony roślin,
- zintegrowanie się dzieci podczas powitania wiosny,
- poznawanie zwyczajów związanych z pożegnaniem zimy i powitaniem wiosny,
- utrwalanie oznak wiosny.
Wiosenne buziaki
(sł. i muz. Krystyna Gowik, Aleksandra Żurawska, muz. Krystyna Gowik)
Już rozgościła się wiosna,
słońce i kwiaty przyniosła.
Huśta się lekko na tęczy,
motyle i ptaki ślą wiośnie buziaki.
Hop, hop, raz, dwa, trzy,
tańczymy z wiosenką ja i ty.
Nawet gdy z burzy wiosenny deszcz,
to tylko radośniej tak tańczyć przy wiośnie.
Hop, hop, raz, dwa, trzy,
bzyczą już pszczoły i kwitną bzy.
A całe miasto całusy śle,
bez wiosny było tu źle.
Słońce rozdaje promyki,
gonią się w lesie strumyki.
Mrówki zaczęły porządki,
a grube ślimaki ślą wiośnie buziaki.
Hop, hop…
Kwiaty swe płatki umyły
i świeże stroje włożyły.
Budzą się wszystkie zwierzaki.
Kociaki i psiaki ślą wiośnie buziaki.
Hop, hop…
Marzec
To marcowi zima w głowie,
to wiosenne harce.
Chce być lutym albo kwietniem,
byleby nie marcem!
Śniegiem prószy, a po śniegu
deszczem tnie ukośnie.
Czy to wiosna? Czy to zima?
Po prostu przedwiośnie.
Choć z dniem każdym coraz wcześniej
słoneczko rozbłyśnie,
choć spod śniegu się wychyla
najpierwszy przebiśnieg,
marzec boczy się na wiosnę,
marzec już nie czeka i lodowa kra odpływa
po zbudzonych rzekach.