Tematy kompleksowe, wiersze, piosenki, gr.VI

Opublikowano: 2022-11-01 20:10, Numer artykułu: 59378 , Autor: A.Dobiecka

Temat kompleksowy: Wiosenne przebudzenie

Czas trwania: 18 – 22.03.2024r.

 

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne: 

  • rozwijanie mowy,
  • poznawanie oznak wiosny,
  • rozwijanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słów,
  • rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,
  • przeliczanie w zakresie 10,
  • poznawanie nazw mieszkańców łąki,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • kształtowanie poczucia rytmu w metrum trójdzielnym,
  • rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • poznawanie budowy motyla,
  • poznawanie przyczyn ochrony roślin,
  • zintegrowanie się dzieci podczas powitania wiosny,
  • poznawanie zwyczajów związanych z pożegnaniem zimy i powitaniem wiosny,
  • utrwalanie oznak wiosny.

 

Wiosenne buziaki 
(sł. i muz. Krystyna Gowik, Aleksandra Żurawska, muz. Krystyna Gowik)

 

Już rozgościła się wiosna,
słońce i kwiaty przyniosła.
Huśta się lekko na tęczy,
motyle i ptaki ślą wiośnie buziaki.

Hop, hop, raz, dwa, trzy,
tańczymy z wiosenką ja i ty.
Nawet gdy z burzy wiosenny deszcz,
to tylko radośniej tak tańczyć przy wiośnie.
Hop, hop, raz, dwa, trzy,
bzyczą już pszczoły i kwitną bzy.
A całe miasto całusy śle,
bez wiosny było tu źle.


Słońce rozdaje promyki,
gonią się w lesie strumyki.
Mrówki zaczęły porządki,
a grube ślimaki ślą wiośnie buziaki.

Hop, hop…


Kwiaty swe płatki umyły
i świeże stroje włożyły.
Budzą się wszystkie zwierzaki.
Kociaki i psiaki ślą wiośnie buziaki.

Hop, hop…

 

 

Marzec

 

To marcowi zima w głowie,

to wiosenne harce.

Chce być lutym albo kwietniem,
byleby nie marcem!

Śniegiem prószy, a po śniegu
deszczem tnie ukośnie.
Czy to wiosna? Czy to zima?
Po prostu przedwiośnie.

Choć z dniem każdym coraz wcześniej
słoneczko rozbłyśnie,
choć spod śniegu się wychyla
najpierwszy przebiśnieg,
marzec boczy się na wiosnę,
marzec już nie czeka i lodowa kra odpływa
po zbudzonych rzekach.