Temat kompleksowy, wiersz, piosenka gr. II
Piosenka „Życie przedszkolaka”
Warto rano się obudzić,
nie grymasić, nie marudzić.
Na pogodę nie narzekać,
bo w przedszkolu kumpel czeka.
Ref: Lubię śpiewać, lubię skakać
lubię życie przedszkolaka. x2
Umiem buty tak ustawić,
żeby wiedzieć który prawy.
Umiem po turecku siadać
i samemu zupę zjadać.
Ref: Lubię śpiewać, lubię skakać
lubię życie przedszkolaka. x2
Bardzo lubię mój leżaczek
i za mamą już nie płaczę.
Lubię kiedy gra muzyka,
lubię z kolegami brykać.
Ref: Lubię śpiewać, lubię skakać
lubię życie przedszkolaka. x2
Wiersz „Porządki” I. Salach
O zabawki zawsze dbamy,
po zabawie posprzątamy.
Już samochód na wirażu,
pędzi prędko do garażu.
Lalki suną w równym rzędzie,
bałaganu dziś nie będzie.
Każdy przedszkolaczek wie,
po zabawie sprząta się!
Klocki ułożymy w kątku.
Krzyś pilnuje tu porządku.
Lalki siedzą na tapczanie,
a w garażu auto stanie.
Wrzesień
Temat: „Do przedszkola wracamy – zasady bezpiecznej zabawy utrwalamy”
Czas realizacji: 2 tygodnie (01.09.-12.09.2025r.)
Zadania wychowawczo-dydaktyczne:
- Przypomnienie i utrwalenie zasad bezpiecznego funkcjonowania w przedszkolu
-Nawiązanie relacji rówieśniczych
- Doskonalenie umiejętności rozróżniania i nazywania podstawowych figur geometrycznych
- Nabywanie umiejętności liczenia oraz klasyfikowania przedmiotów ze względu na określoną cechę
- Rozwijanie sprawności ruchowej poprzez zabawy i ćwiczenia
- Kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej
- Rozwijanie zainteresowań plastyczno-technicznych
Piosenka „Kolorowe światła”
Do przedszkola co dzień rano
idę przez ulice z mamą.
Droga wcale nie jest łatwa,
bo na skrzyżowaniu światła.
Ref. Czerwone światło stój,
zielone światło idź,
na żółtym świetle zawsze czekaj
tak już musi być.
Samochody w rzędach stoją
na kierowców spoglądają
Czy już światło jest zielone
by odjechać w swoja stronę.
Ref. Czerwone światło stój,
zielone światło idź,
na żółtym świetle zawsze czekaj
tak już musi być.
Policjanci wciąż pracują,
skrzyżowania obserwują.
Czy przepisy wszyscy znają
i czy znaków przestrzegają.
Ref. Czerwone światło stój,
zielone światło idź,
na żółtym świetle zawsze czekaj
tak już musi być.
Wiersz „Ruch drogowy” E. Stadtmuller
Jedzie autko po dywanie,
Chyba mandat dziś dostanie,
Bo okropnie się spieszyło
I pieszego nie puściło.
Już policjant mknie z „lizakiem”
Cóż to za zwyczaje takie?
Czy kierowcy coś dolega?
Białych pasów nie dostrzega?
To jest jazda-nie zabawa!
Pieszy też ma swoje prawa.
Wszedł na pasy, więc od razu
Nogę trzeba ściągnąć z gazu.
Samochodzik zawstydzony
Cały zrobił się czerwony,
A kierowca (niezbyt duży) rzekł:
- To się już nie powtórzy.
Wrzesień
Temat: „Znaki drogowe i przepisy uczą mnie jak przechodzić przez ulicę”
Czas realizacji: 2 tygodnie (15.09.-30.09.2025r.)
Zadania wychowawczo-dydaktyczne:
- Zapoznanie z najważniejszymi zasadami ruchu drogowego
- Poszerzenie wiedzy dzieci nt. środków transportu
- Doskonalenie kompetencji matematycznych w zakresie przeliczania, stosowania liczebników porządkowych oraz klasyfikowania przedmiotów ze względu na określoną cechę
- Rozwijanie sprawności ruchowej poprzez zabawy i ćwiczenia
- Rozwijanie zainteresowań plastyczno-technicznych