Temat kompleksowy, wiersz, piosenka gr. V
„BEZPIECZNIE W DOMU, W PRZEDSZKOLU, NA ULICY”
TERMIN REALIZACJI: 15.09-30.09.2025 r
Założenia wychowawczo- dydaktyczne:
- Aktywny udział w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych
- Wdrażanie do bezpiecznego posługiwania się nożyczkami – cięcie po linii
prostej i po okręgu
- Wdrażanie do proszenia o pomoc w sytuacjach trudnych
- Wdrażanie do radzenia sobie w nowych sytuacjach
- Kształtowanie odpowiedzialności za bezpieczeństwo swoje i innych
- Kształtowanie umiejętności zachowania ostrożności w ruchu drogowym
- Wdrażanie do rozpoznawania sytuacji zagrażających zdrowiu i bezpieczeństwu
- Rozwijanie zasobu słownictwa biernego oraz czynnego związanego z szeroko
pojętym bezpieczeństwem
- Doskonalenie umiejętności rozpoznawania figur geometrycznych
- Wdrażanie do bezpiecznego poruszania się po drogach i ulicach
„Kolorowe światła” (piosenka)
I. Do przedszkola co dzień rano idę przez ulice z mamą.
Droga wcale nie jest łatwa, bo na skrzyżowaniu światła.
Ref : Czerwone światło stój, zielone światło idź, na żółtym świetle zawsze
czekaj tak już musi być.
II. Samochody w rzędach stoją na kierowców spoglądają
Czy już światło jest zielone by odjechać w swoja stronę.
Ref : Czerwone światło stój, zielone światło idź, na żółtym świetle zawsze
czekaj tak już musi być.
III. Policjanci wciąż pracują, skrzyżowania obserwują.
Czy przepisy wszyscy znają i czy znaków przestrzegają.
Ref : Czerwone światło stój, zielone światło idź, na żółtym świetle zawsze
czekaj tak już musi być.